Week 3: Aan de slag! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 3: Aan de slag! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 3: Aan de slag!

Blijf op de hoogte en volg Marinda

23 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

16-05-2016
Vandaag zijn we gestart met ons plan. We zouden vandaag met de kinderen in het computerlokaal kunnen werken. Helaas deed het internet het in de ochtend weer niet, waardoor we moesten improviseren. We hebben toen snel wat dingen in elkaar geknutseld. Zo hebben we met de kinderen de letters geflitst en geoefend met de tweetekenklanken. Ook hebben we met kinderen geoefend in een leesboek. Ik heb bij de kinderen een nulmeting afgenomen, zodat we aan het einde van onze stage de groei van de kinderen kunnen bepalen.
Na stage gingen we weer op tijd naar huis om even snel wat te eten en ons dan om te kleden voor het strand. Ook vandaag gingen we naar Mambo beach, omdat dat het dichtstbijzijnde strand is. We hadden afgesproken met Kelly die vandaag haar laatste dag had op Curaçao. Na een heerlijk dagje strand, waar we ook een grote leguaan hebben gezien, hadden we honger gekregen. Om zes uur zijn we wezen eten bij the Green Village. Dit restaurant zat op de Mambo Beach Boulevard. Na het eten gingen we naar huis en hebben we het appartement van Kelly even bekeken, omdat we dit nog niet hadden gezien. We hebben Kelly een fijne vlucht gewenst. Daarna heb ik snel gedoucht en ben ik naar bed gegaan.

17-05-2016
Vandaag was de tweede dag van het project. We konden vandaag niet terecht in het computerlokaal, maar we wisten dat dit was ivm de EFO toetsen. We waren er nu dus ook beter op voorbereid. Vandaag heb ik bij de kinderen een nulmeting afgenomen met een tekst van het volgende te behalen AVI niveau. De kinderen waren erg gemotiveerd en deden goed mee. Fijn om te zien dat de begeleiding bij de groepen van maandag en van vandaag goed zijn gegaan. Na schooltijd hebben we nog even gewerkt aan het project voor woensdag. Voordat we naar huis reden zijn we langs centrum supermarkt geweest om wat boodschappen te doen. We waren pas om 3 uur terug van het boodschappen doen en gingen toen pas lunchen. Daarna heb ik niet veel meer gedaan dan een wasje draaien en even lekker relaxen in ons appartement. Na het avondeten hebben we nog een film gekeken. Dit keer hebben we de film ‘haar naam was Sarah’ gekeken.

18-05-2016
We zouden vandaag een begin maken aan ons project. We hadden een project bedacht om het thema uitvindingen. Het project, het beste idee van de John F Kennedyschool, was een project voor kinderen die wat meer uitdaging konden gebruiken. Uiteindelijk bleek dat het idee erg lastig was voor ze. Een aantal kinderen pikten onze instructies, in het Nederlands en Engels, redelijk op. De kinderen zijn uiteindelijk een tekening gaan maken voor hun eigen uitvinding. We hebben gemerkt dat dit niet liep en gaan nu dus kijken of we iets anders met deze kinderen kunnen gaan doen. Helaas hebben we weinig tot geen materialen tot onze beschikking, dus zullen we echt even goed moeten kijken wat we kunnen gaan doen. Verder hebben we vandaag niet veel bijzonders meer gedaan. Ik merk nu dat ik toch wel een beetje in een soort van zwart gat begin te vallen, want wat is het toch wennen dat je zo veel vrije tijd hebt en zo weinig verplichtingen. Het is maar goed dat hier geen Kruidvat is, want ik denk dat ik daar anders als bezoeker was gaan spiegelen of iets in die richting;).



19-05-2016
Vandaag gingen we weer naar stage. Curaçao zou Curaçao niet zijn als we weer eens voor een verassing zouden komen te staan. Vandaag hadden we uiteindelijk de hele dag het computerlokaal tot onze beschikking, maar toen wij de computers gingen op starten was er weer geen internet!
Na de router te hebben gereset hadden we gelukkig wel internet, zodat we de kinderen op spelenderwijs meer kunnen laten oefenen met dat wat ze lastig vinden. Na stage zijn we lekker naar Mambo Beach gegaan waar we heerlijk hebben genoten van de zon. Eenmaal thuis gekomen wilde we meteen gaan koken. Alleen kwam er maar een hele kleine vlam uit de gaspit, waardoor wij het vermoeden kregen dat de gasfles op was. We hebben contact gezocht met de verhuurder en die kon morgen pas komen kijken. Hij hield ook een spannend verhaal over de gasfles die hij al een maand geleden had besteld, maar waarvan het nog wel 2 maanden kon duren voor hij er was. Morgen komt de verhuurder langs en dan hopen we maar op het beste.

20-05-2016
Nog een half dagje stage en dan is het weer weekend. Vandaag kregen we in de ochtend te horen dat het computerlokaal bezet was. Ik ben benieuwd of er een dag komt dat het allemaal gaat lopen zoals we hebben gepland. Maar juist dit maakt dat we wel creatiever worden en nog beter worden in het bedenken van oplossingen. Vandaag stond ook weer in het teken van het afnemen van nulmetingen en het begeleiden van de kinderen. We hebben vandaag ook een stagecontract geregeld, omdat we dit kunnen gebruiken bij het plannen van activiteiten. Na stage zijn we boodschappen wezen doen bij Vreugdenhil. Na het lunchen gingen we nog naar Sambil. Sambil is het grootste winkelcentrum van het eiland en het zou volgens onze stagekinderen erg leuk moeten zijn. We zijn er achter gekomen dat het inderdaad een groot winkelcentrum is, maar verder vonden wij het niet spectaculair. Helaas waren de aantal winkeltjes die er zaten niet echt iets voor ons. Ik heb wel even een foto doorgestuurd naar mijn collega’s van de Kruidvat om te laten zien hoe ze hier een schappenplan maken of eigenlijk juist niet. Mijn handen gaan er spontaan van jeuken, maar ik houd me nog aardig in;). In het winkelcentrum zat ook een speelparadijs en dat maakt het waarschijnlijk voor de kinderen wel heel erg leuk. Toen we thuis kwamen was de nieuwe gasfles nog niet aangesloten. We hebben gekookt op elektrische pitten. Twilight was op tv en deze film hebben we dan ook gekeken.

21-05-2016
Vandaag hadden we gepland om naar het Jan Thiel strand te gaan, maar s ochtends regende het ineens. Gelukkig was het maar een korte regenbui en brak de zon daarna volop door. Met een temperatuur van 32 graden heb ik ervoor gekozen om toch naar Jan Thiel te gaan. Ja ook zonder Sandy kan ik hier de weg wel vinden (lang leve de app mapps.me, aanrader!). Heerlijk een dagje genoten van de zon en vandaag ben ik echt goed verkleurd. Bruin worden is misschien niet het hoofddoel van mijn trip, maar toch zeker wel mooi meegenomen. Ik hoop nu toch eindelijk wel eens een keer bruiner te zijn dan ons mam en tante Henny:). Op de terugweg ben ik gestopt bij een fruitkraampje langs de weg. Ik had gehoord dat je daar de allerlekkerste fruitsmoothies kon krijgen. Ik heb gekozen voor een smoothie met aardbei en watermeloen, lekker! Daarna ben ik snel naar huis gereden om te gaan douchen en mezelf klaar te maken voor de avond. We besloten om (weer) te gaan eten bij het Wilhelminacafé. Ik heb echt heerlijk gegeten! Iedere keer zijn de porties veel te groot, maar de serveerster stelde voor om het eten mee te nemen. Normaal zou ik dat dus nooit durven te vragen, maar ze zei dat dat hier juist wel heel veel gedaan werd. Nou prima, ik nam mijn eten mee om er morgen nog eens van te genieten. Na het eten zijn we nog lekker naar Zanzibar gereden. Heerlijk gedanst met onze voeten in het zand, genieten!

22-05-2016
Vandaag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Gisteren zijn we naar Zanzibar geweest en daarom was het plan om ’s ochtends uit te slapen. Ik was om kwart voor 7 wakker, dus dat is helaas niet echt gelukt. Ik ben wel nog even lekker blijven liggen en heb nog wat gelezen. Rond 11 uur gingen we richting Saint Tropez Ocean Club voor een dagje zonnen en afkoelen in het zwembad. Na het zand van de afgelopen dagen waren we daar wel even aan toe. Het was echt een heerlijk dagje zo aan het zwembad. Voordat we naar huis gingen, moesten we weer even langs de Albert Heijn om wat laatste dingen te halen, zoals kwark (ja mam)!
’s Avonds heb ik nog het eten gegeten van gisteren wat ik had meegenomen. Echt heel erg lekker!
We hebben ons goed ingesmeerd en hebben nog even een wasje gedraaid om vervolgens op de bank te gaan zitten om ons blog in orde te maken. Weer een beetje op tijd naar bed, omdat de wekker morgen toch rond 6 uur weer gaat. Na alle nulmetingen van afgelopen week kan morgen het echte begeleiden gaan beginnen. We hebben al positieve reacties gekregen van leerkrachten, dus we weten dat we op de goede weg zitten. Ik hoop echt dat we de kinderen op hun hoger niveau kunnen brengen, dat zou natuurlijk super zijn!

De tijd gaat echt snel! Het is leuk om jullie berichtjes te lezen en ik vind het leuk dat jullie mijn blog volgen. Ook is het leuk om zo nu en dan nog eens wat te horen van mijn eerdere stagescholen:).

  • 23 Mei 2016 - 05:45

    Tante Hennyhsuper Daar :

    Hey Marindahet lijkt me echt super daar heel leuk dat we op de hoogte blijven met je blog heel veel groetjes en kussies van ons xxxx

  • 23 Mei 2016 - 19:17

    Louise:

    Hoi Marinda
    Geniet nou maar van al die vrije tijd...... Want voor je het weet zit je weer in het drukke leven hier. Ik hoop dat je nu lekker aan de slag kan met de kids en dat er geen onverwachte dingen meer gebeuren. Succes!!!
    Groetjes Louise (ps. Onze kids zijn goed vooruit gegaan met lezen, ook jouw groepje !!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 9168

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: