Week 4: Feesten en af en toe een beetje werken;) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 4: Feesten en af en toe een beetje werken;) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 4: Feesten en af en toe een beetje werken;)

Blijf op de hoogte en volg Marinda

30 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

23-04-2016
Deze week start onze derde stageweek alweer, wat gaat het snel! Eindelijk kunnen we echt gaan beginnen met het werken op niveau. Na de positieve reacties die we kregen van de leraren heb ik daar ook echt heel veel zin in! Vandaag leek de eerste dag te worden in het computerlokaal zonder problemen. Dat leek het ja……
Vijf minuten voordat we zouden gaan beginnen met de begeleiding van de eerste groep kwam er een docent om te melden dat ze de ochtend in het computerlokaal moest zijn en dat wij in haar klas konden gaan zitten. We zijn dus snel verhuisd naar dat klaslokaal om het eerste groepje te halen. Uiteindelijk kon dit groepje niet met ons mee, omdat er een dictee was tussen gepland. Al met al was dit een hectische dag die de verschillen met Nederland weer eens pijnlijk duidelijk maken. Hier staat alles vast, maar tegelijkertijd zegt het helemaal niets. Iedere ochtend, ieder uur en zelfs iedere minuut kunnen afspraken hier nog wijzigen. Ik leer hier wel om meer los te laten. Toen we thuis waren hebben we nog wat aan school gewerkt en daarna eten gekookt. ’s Avonds hebben we een film gekeken, maar we konden hem allebei niet volgen. Uiteindelijk heb ik besloten om te gaan lezen en daarna lekker naar bed te gaan.

24-04-2016
Vandaag starten we in het computerlokaal in de hoop dat het dan toch een keer zal gaan lukken. We zetten de computers alleen, maar helaas doet het internet het niet. Na de router te hebben gereset krijgen we het toch voor elkaar om weer internet te krijgen. De dag moest er nog van komen, maar we hebben vandaag de hele dag, met internet, kunnen werken in het computerlokaal!
Na een fijne stagedag gingen we naar huis om te lunchen. Na het lunchen moesten we nog onze auto laten wassen en naar de autoverhuurder. Uiteindelijk duurde het wassen nog best wel lang en reden we ook nog eens verkeerd. We waren veel te laat bij de autoverhuurder. Ik vind het verschrikkelijk om te laat te komen, maar blijkbaar maakt het hier niet veel uit want er werd niets van gezegd. We hebben onze auto betaald voor de volgende maand en ze hebben onze auto nog even gecheckt. Na een kwartiertje konden we weer terug met onze auto. Gelukkig was er niets aan de hand. Hopelijk blijft dat zo, want het verkeer is hier erg onvoorspelbaar.
We hadden allebei geen honger en hebben daarom alleen wat soep gegeten. s Avonds zijn we nog gezellig een drankje wezen doen op het terras.

25-05-2016
Op de woensdagen voeren wij een project uit met de ‘slimmere’ kinderen. Je hebt in mijn vorig blog kunnen lezen dat de kinderen het de vorige keer erg lastig vonden. We hebben er voor gekozen om een ander thema te kiezen en het project makkelijker te maken. We hebben gekozen voor het thema Nederland. De kennis over Nederland is op deze school erg minimaal en dat terwijl ze bij ons koninkrijk horen. We begonnen vandaag met het project. We stellen weinig doelen per les, zodat we deze ook echt met ze kunnen behalen. Vandaag hebben we de kinderen geleerd waar Curaçao en Nederland liggen op de wereldbol. Daarnaast hebben we het gehad over grote of kleine landen. In de ogen van deze kinderen was Nederland namelijk groot, terwijl wij natuurlijk weten dat ons landje maar klein is. Na stage zijn we naar huis gegaan om even snel te lunchen en daarna door te rijden naar Mambo Beach. Het was heerlijk weer en we hebben dan ook lekker genoten van de zon. We gingen wel weer op tijd naar huis om te gaan koken, omdat we s avonds naar de bioscoop gingen. Op dinsdag en woensdag is het 2 voor de prijs van 1 en betaal je dus maar ongeveer 3,75 per persoon! We zijn naar de film Bad neighbour 2 geweest. Echt een aanrader!
26-05-2016
Vandaag hebben we met de kinderen geoefend op de tafels. We kunnen hier bij een aantal kinderen duidelijk merken dat ze de tafels thuis niet oefenen. Daarnaast zijn we met de kinderen die goed kunnen rekenen begonnen aan het metriek stelsel. Dit ging bij beide groepen erg goed en we gaan dit dus ook steeds iets verder uitbreiden. De afgelopen week merken wij dat communiceren steeds beter gaat. Het bekende handen- en voetenwerk hebben we nog wel degelijk nodig, maar het wordt al minder. Na een effectief dagje op stage zijn we naar huis gegaan. Ik had wat afspraken gemaakt om te skypen en dit heb ik dan ook gedaan. Het was leuk om jullie weer te zien Ilse, tante Janny, Richelle, Jamie en Diano! Diano ik heb je kusje bewaard en in een doosje gestopt om hem te bewaren;)
Toen ik klaar was met skypen hoorde ik dat Sandy aan het skypen was met Anne en dat ook Mandy online kwam. We maakten een groep, zodat we met zijn vieren konden skypen. Erg gezellig om iedereen weer eens te spreken!
Na het skypen zijn we gaan koken en daarna nog even boodschappen wezen doen. Morgen nog een dagje stage en dan is het weekend!


27-05-2016
Toen wij wakker werden regende het al en dit heeft het vandaag meerdere keren gedaan. Het is hier warm en je zou zeggen dat een keertje regen niet vervelend is, maar ik kan je zeggen dat ik echt best wel zonder kan! Na een dagje stage waarin we de kinderen het metriek stelsel hebben geleerd hadden we weekend! We besloten om het weekend in te gaan luiden bij Wet en Wild. Na het avondeten zijn we dan ook naar Mambo beach gegaan om daar bij Wet en Wild te gaan feesten. Het was een erg gezellig feest en wij zijn dan ook lang gebleven:).
28-05-2016
Na het feest van gisteravond hadden we afgesproken om eens een keertje lekker te blijven liggen en dan naar het strand te gaan. Alleen ik was toch al vroeg wakker, misschien scheelde het dat ik de BOB was:).
Ik zag op facebook een berichtje over een boekenbank iedere laatste zaterdagochtend van de maand. Ik besloot om daar lekker naar toe te rijden en Sandy lekker te laten liggen. Na een behoorlijke zoektocht vond ik uiteindelijk de boekenbank. Er stonden echt heel veel boeken die daar allemaal waren gebracht door locals en toeristen. Zij verkochten de boeken weer voor weinig geld door en de opbrengst ging naar de locale voedselbank. Uiteindelijk heb ik daar een uurtje rondgeneusd en ging ik naar huis met vier leesboeken en 2 dvd’s voor maar 11 gulden! Na de boekenbank ging ik naar huis om te kijken of Sandy wakker was. Helaas voor mij was dat niet zo, maar uiteindelijk besloot ik om er ook maar een dagje thuis van te maken. Ik heb in de middag dus even aan school gewerkt, want ook dat moet gebeuren. We hadden van de week een Mcdonalds gezien waar ze de mckroket hadden en die moest dan ook eens worden geproefd. We hebben dus een keertje bij de McDonalds gegeten en zijn daarna meteen doorgereden naar Kokomo beach. Het Spring break feest was echt heel erg gezellig. We hebben lekker gedanst op de goede muziek en ik heb ook nog met Marly gesproken. Kortom een erg geslaagde dag vandaag!

29-05-2016
Vandaag hebben we vooral niet zo veel gedaan. Om een uur of 12 zijn we naar Papagayo beach gereden om daar een dagje lekker aan het water te gaan liggen. Het was een zwembad, maar met het water uit de zee. Op de rotsen zaten heel erg veel krabben wat leuk was om te zien. We zijn weer op tijd naar huis gereden om te gaan eten. Ik heb nog even aan mijn blog gewerkt om daarna een filmpje te gaan kijken.

Ik ben al een maandje hier, wat gaat de tijd snel zeg! Er zijn nog zoveel dingen die ik wil zien, dus dat gaan we zeker nog doen.
Bedankt voor het lezen van mijn blog!

  • 30 Mei 2016 - 01:22

    Johan :

    Iedere keer weer leuk je verslagen te lezen! Ga zo door

  • 30 Mei 2016 - 06:12

    Tante Henny:

    Hoi Marinda nou je maakt het daar goed zo te lezen mooi toch nu UK je weer op skippe gezien heb is her toch weer leuk fijn dat je Zo heel mooi op de hoogte blijft en wij met jeblog die lees ik meteen groetjes eb geniet er nog van xxx

  • 30 Mei 2016 - 06:12

    Tante Henny:

    Hoi Marinda nou je maakt het daar goed zo te lezen mooi toch nu UK je weer op skippe gezien heb is her toch weer leuk fijn dat je Zo heel mooi op de hoogte blijft en wij met jeblog die lees ik meteen groetjes eb geniet er nog van xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 9169

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: