week 6: Geen Ek deelname betekent dat..... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu week 6: Geen Ek deelname betekent dat..... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

week 6: Geen Ek deelname betekent dat.....

Blijf op de hoogte en volg Marinda

13 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

06-06-2016
Vandaag was een weinig bijzondere dag. Deze week zijn er de RKCS toetsen waardoor we een andere planning hebben dan normaal. We konden helaas niet in het computerlokaal werken en daarom moesten we naar het handvaardigheidslokaal. Ondertussen zijn we het natuurlijk al gewend dat we regelmatig iets anders moeten bedenken dan we hadden gepland. We hebben dus allerlei materialen liggen waarmee we uit de voeten kunnen. Na een ochtendje stage heb ik de rest van de dag niet veel meer gedaan. Ik ben niet helemaal fit en hoop dat ik snel weer een nacht goed slaap.

07-06-2016
Vandaag is er niet veel bijzonders gebeurt op stage, dus ik zal jullie de details besparen;).
Na stage zijn we thuis gaan lunchen om daarna door te rijden naar het Zuikertuintje. Het Zuikertuintje is een winkelcentrum waar ze onder andere een Jamin en een Bruna hebben. Ik heb niet veel gekocht, maar het is toch eens leuk om dit soort winkels tegen te komen hier. We hebben even lekker kunnen kijken in de winkeltjes en hebben daarna een ijsje gehaald bij de Jamin. Toen we thuis kwamen heb ik nog even aan school gewerkt. Daarna gingen we koken en ons klaar maken voor de volgende wedstrijd in de Caribbean cup. Curaçao moest deze keer voetballen tegen de US Virgin Islands. De verwachting was dat ook dit een moeilijke wedstrijd zou worden voor Curaçao, maar dat werd het absoluut niet. De wedstrijd werd met 7-0 gewonnen en de sfeer was weer geweldig. We gingen net wat eerder het stadion uit, omdat het anders heel druk zou zijn bij de auto’s. In Nederland zou deze drukte nog georganiseerd zijn, maar hier betekend het dat degene die hem er het hardste tussen duwt mag rijden;). Na de wedstrijd zijn we meteen naar bed gegaan.

08-06-2016
Vandaag gingen we een keer niet naar onze eigen stageschool. Ik wilde heel graag gaan kijken op het Klein College en daarom hebben we contact opgenomen met de school. Klein College is een NOB (Nederlands Onderwijs in het Buitenland) school. We wilden eens kijken hoe het er daar aan toe gaat. Op deze school zaten bijna 300 leerlingen in tegenstelling tot de 65 leerlingen op onze school. Om naar het Klein College toe te mogen betalen de ouders wel een flink maandbedrag, maar veel ouders werken voor de Marine. Het is dus echt een Nederlandse school, maar dan in het buitenland. Het was leuk om een dagje te gaan kijken hoe het daar is. Nadat we een ochtend op het Klein College zijn geweest zijn we naar huis gereden en heb ik niet veel meer gedaan. Sandy moest skypen met iemand van school en toen heb ik dus maar aan school gewerkt. Voor het eten heb ik ook nog even met thuis geskypet, maar de verbinding was deze keer niet zo goed. ’s Avonds heb ik de film ‘terug naar de kust’ gekeken.

09-06-2016
Vandaag begonnen we met de jongste kinderen die we hebben tijdens de begeleiding. We hebben vandaag verdere oefeningen gedaan. Met de oudste kinderen zijn we nu begonnen met breuken, omdat zij de tafels en nu ook het metriek stelsel al kennen. Na stage zijn we ergens naar toe geweest. Lekker vaag, maar ik heb cadeautjes gehaald en dat moet natuurlijk een verassing blijven;).
Daarna zijn we meteen doorgereden naar de Albert Heijn om te lunchen en boodschappen te doen. We hebben weer even wat spullen gehaald die op waren en die we alleen bij de Albert Heijn kunnen halen. Na het boodschappen doen zijn we naar huis gereden en hebben we in de middag niet veel meer gedaan. We hebben wel nog even geskypet met Anne en kaartjes besteld voor Groots met een zachte G 2017. Na het skypen hebben we ons zelf even omgekleed en zijn we naar Pleincafé Wilhelmina gegaan om te eten. Ik heb een heerlijke schnitzel op die wederom weer VEEL te groot was. Ik heb er een foto van gemaakt, dus dan kunnen jullie ook eens zien hoe groot hij is :).
Toen we weer thuis waren hebben we wat sites bekeken voor de trip naar Klein Curaçao en hebben we een lijstje gemaakt met dingen die we nog willen doen. We hebben besloten om in de vakantietijd die we hier nog hebben een twee dagen uit te trekken om het westen te bekijken.

10-06-2016
Vandaag hebben we weer geoefend op de tafels. De kinderen kennen de tafels wel in de tafelrij, maar zodra je ze door elkaar vraagt dan vinden ze het echt heel lastig. Daarnaast hebben ze ook veel tijd nodig voor de tafels. We hebben nu een andere programma gebruikt en merken dat de kinderen echt vooruit gaan. Na een ochtendje hard werken zijn we naar huis gegaan en hadden we weekend!
We wilden een avondje weggaan, maar we hadden uiteindelijk toch geen zin om weg te gaan. We hebben thuis een drankje gedronken en PS i love you gekeken.

11-06-2016
Vandaag gingen we dan eindelijk het zwemmen met dolfijnen reserveren! We waren er al eens geweest en toen konden we gewoon van de actie gebruik maken op 29 juni. Nu bleek dat ineens niet te kunnen, maar dan ken je mij nog niet. Ik heb gesproken met de baliemedewerker en gezegd dat het wel vreemd is dat het nu ineens kan en dat een actie loopt tot en met 30 juni, maar blijkbaar alleen in het weekend kan. Uiteindelijk belde hij de manager en is er een uitzondering gemaakt. Hihi dit doet me toch een beetje denken aan een moment in Blanes, maar dat is weer een ander verhaal :). Toen de reservering eindelijk rond was, zijn we lekker doorgereden naar Mambo Beach waar we de hele middag hebben genoten van de zon. We wilden eigenlijk nog gaan uiteten, maar daar hadden we uiteindelijk toch geen zin meer in. We hebben maar even iets simpels gegeten, omdat we ook wat laat terug waren van het strand. Na het eten zijn we ons ook snel gaan klaarmaken voor een avondje Zanzibar. Dit was echte een vreemde avond Zanzibar. Ik meende dat ik Jasper Cillessen zag staan. Sandy wist het alleen niet en na een paar keer goed kijken wist ik het toch zeker. Alleen bleef het deze avond niet bij Cillessen. We kwamen naast Cillesen ook Maher, Vlaar, Tete en van de Wiel nog tegen. Alle spelers vonden het prima om op te foto te gaan en dus hebben we dat ook gedaan.
Ik sta ook nog op de foto met Hanni Hanna die bekend is onder de kijkers van Enzo Knol.
Na een leuk avondje Zanzibar zijn weer naar huis gegaan. Eenmaal thuis heb ik nog geappt met thuis aangezien er al weer mensen wakker waren.

12-06-2016
Ondanks dat ik laat ging slapen werd ik weer vroeg wakker. Niet erg want ik wilde heel graag vroeg naar het zwembad. Ik heb eerst nog even geskypet met Yvonne en die zit er over na te denken om langs te komen. Dat zou natuurlijk heel leuk zijn! Na het skypen ging ik mezelf klaar maken om naar Saint Tropez te gaan. Ik ben dit keer naar het zwembad gewandeld. Het is maar 1,5 km dus echt prima te doen. In een klein kwartiertje was ik er al. Even snel onder de douche gesprongen en daarna meteen het zwembad in gesprongen, want ik had het warm van het wandelen. Ik heb meteen ook nog maar even 10 baantjes gezwommen. Een sportief begin van de dag dus en het was heerlijk. Al snel kwam Sandy ook om lekker te zonnen en zwemmen. Ook Marly kwam nog naar Saint Tropez. Het werd een heerlijk warm dagje. Rond kwart voor 6 ben ik weer terug gelopen naar ons appartement. Na het eten heb ik mijn blog geschreven en aan school gewerkt.

Ik ben over de helft! Bedankt voor het lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 9173

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: