Week 8: Aan school werken hoort er helaas ook bij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 8: Aan school werken hoort er helaas ook bij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 8: Aan school werken hoort er helaas ook bij

Blijf op de hoogte en volg Marinda

27 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Blog week 8

20-06-2016
Ken je het gevoel van spierpijn op de 2e dag, nadat je een activiteit hebt ondernomen? Ik blijf het bijzonder vinden dat het altijd klopt dat de tweede dag het ergste is. Na mezelf bij elkaar te hebben geraapt ben ik toch maar uit bed gegaan om naar stage te gaan. We begonnen aan een week van toetsen om te kijken of de kinderen vooruit zijn gegaan. Vandaag heb ik vooral AVI-toetsen afgenomen. De leerkrachten vonden het fijn dat wij nog AVI’s gingen afnemen bij de kinderen en zij maakte hier dan ook dankbaar gebruik van door gelijk te vragen of we de hele klas wilden toetsen. Uiteraard hebben we dit gedaan en is het heel veel kinderen gelukt om een AVI hoger te komen. De kinderen zijn hier hartstikke blij mee en de leraren lijken ook opgelucht. Na stage zijn we bij de Albert Heijn even wat kleine boodschappen wezen doen. Mijn week zal vooral in het teken staan van werken aan school aangezien de afronding van de minor (en mijn vakantie) eraan komt.

21-06-2016
Vandaag zijn we verder gegaan met het afnemen van AVI toetsen. Ook vandaag hebben we kunnen zien dat de kinderen zijn gegroeid. We hebben alle afnames gelijk in een overzicht geplaatst en deze geanalyseerd voor de leerkrachten. De leerkrachten zijn hartstikke blij met onze overzichten. Toen we thuiskwamen van stage heb ik mezelf weer opgesloten op mijn kamer om aan school te gaan werken en dit heb ik dan ook de hele middag en avond proberen te doen. We zijn ’s avonds wel nog even een ijsje wezen eten en drankje wezen drinken op het terras.

22-06-2016
Vandaag hebben we op stage nog een keer aan het project gewerkt. We hebben vandaag gekeken naar de spellen die op Curaçao gespeeld worden en naar oud-Hollandse spelletjes.
De kinderen vonden het erg leuk dat ze ook wat oud-Hollandse spelletjes mochten spelen. Na schooltijd had ik nog een eindgesprek met de directrice van de school. Zij was heel erg positief en alle andere leerkrachten gelukkig ook. Ik hoorde in dit gesprek dat de leerkrachten eigenlijk helemaal geen studenten uit Nederland wilde hebben, maar gelukkig hebben wij ze overtuigd.
Ook vandaag moest ik toen ik thuiskwam weer aan school werken. Ik merk toch dat dat hier veel vervelender is dan thuis. Daarbij slaap ik heel slecht en dat komt mijn concentratie en motivatie niet echt ten goede. Nog even bikkelen zullen we maar zeggen en dan kan de vakantie beginnen!

23-06-2016
Vandaag stond in het teken van het afnemen van tafeltoetsen, zodat we kunnen kijken of de kinderen vooruit zijn gegaan. Na het afnemen van deze toetsen waren we uitgenodigd voor een diner na schooltijd. Juf Lorette mag bijna met pensioen en had daarom een etentje georganiseerd. Het was erg leuk om te zien hoe dit gevierd wordt en er was vooral heel erg veel eten. Het was erg leuk dat we werden uitgenodigd. Toen we naar huis gingen moest ik natuurlijk weer aan school werken. We hebben ’s avonds lekker wat tomatensoep gegeten, want we hadden op school al een hele maaltijd gekregen.

24-06-2016
Vandaag was een bijzonder stagedag. We gingen met de hele school naar de cinema als afscheid van de laatste groep. We zijn met zijn allen op zoek gegaan naar Dory. Gelukkig hadden we Dory gevonden en konden we van de film gaan genieten :). Ik hoor veel vrienden praten over de film Nemo wat jeugdsentiment zou moeten zijn, maar ik kan me deze hele film niet meer herinneren. Toch vond ik de film erg leuk. Ik heb vooral genoten van de reacties die de kinderen geven. De kinderen zijn zo gelukkig met een zakje popcorn en wat drinken. Ondanks dat de jongste kinderen de ondertiteling niet konden bijhouden heb ik ze toch zien genieten. Van die reacties van de kinderen kan ik dan echt weer genieten! Na de film werden de diploma’s uitgereikt aan de kinderen uit de groep Amor. Er was speciaal voor deze gelegenheid een artiest geregeld. Hij liet even op zich wachten, maar uiteindelijk kwam Des optreden. De kinderen kenden zijn liedjes en zongen dan volop mee. De leerkrachten waren wat verbaasd, omdat zij de liedjes en de artiest niet kende:). Die jeugd van tegenwoordig hè, die is echt niet bij te houden!
Na school heb ik nog aan school gewerkt, maar het schiet nog steeds niet heel erg op. Ik zou kunnen vragen of iemand van jullie mij wat motivatie op zou willen sturen, maar aangezien het ongeveer een maand duurde voordat mijn kaartjes aankwamen zou dat nu geen zin meer hebben ;).
’s Avonds zijn we naar Wet en Wild gegaan waar we het weekend feestend zijn begonnen!

25-06-2016
Na een nacht waarin veel regen is gevallen had ik de goede hoop dat het een mooie dag zou worden. Echter bleef het lang bewolkt waardoor we besloten om thuis te blijven en aan school te werken. We gingen eerst naar de boekenbank. Vorige maand ben ik daar ook geweest en je kunt daar heel goedkoop boeken en films kopen. Deze keer gingen we vooral voor boeken voor Sandy en een Engels boek voor mij. Toen we dit hadden gevonden zijn we naar de Albert Heijn gegaan om een broodje te halen en om ook gelijk nog maar wat andere boodschappen te doen. Toen we terug kwamen hebben we gelijk de was in de wasmachine gegooid. We hadden zoveel was dat er niet genoeg wasknijpers waren om het op te hangen, maar alles is nu wel weer lekker schoon. Ondertussen ging ik dus aan school werken en ik heb vandaag eindelijk eens wat meer gedaan dan de afgelopen dagen. Toen ik zag wat de daghap was bij Pleincafé Wilhelmina besloten we om daar lekker te gaan eten. Ik heb heerlijke varkenshaas op en het kostte me maar 13.50 gulden (zo’n 6,75 euro) en wat over is heb ik meegenomen naar huis. Ik kan hier morgen dus ook nog eens van eten. ’s Avonds besloten we om naar Zanzibar te gaan. Ik had eerder deze week al een appje gehad van Marly dat Daley Blind op het eiland was en met toeval kwamen we deze dus tegen bij Zanzibar. Ik heb gelijk nog maar even een fotootje gemaakt.

26-06-2016
Ook vandaag begon de dag weer bewolkt. Uiteindelijk kozen we ervoor om ergens te gaan lunchen, maar eerst moesten we nog een uurtje aan school werken. We zijn lekker wezen lunchen bij pleincafé Wilhelmina. Na het lunchen zijn we gaan kijken of we de flamingo’s konden spotten in de buurt van Jan Thiel. We hebben over de meest bijzonder (slechte) wegen gereden, maar uiteindelijk geen flamingo’s kunnen spotten. We zijn toen maar naar huis gegaan om België te kijken en vooral om aan school te werken. Ik ben nu echt een heel eind met school en dat moet ook, want Yvonne komt al over 4 dagen deze kant op. Ik wil het dan helemaal afgerond en opgestuurd hebben. Tussendoor heb ik nog even kunnen skypen met Joey. Jeffrey, Mandy, Kyara en Milan kwamen ook nog even in beeld en we hebben even kunnen bijkletsen. 's Avonds kwamen papa en mama ook nog even op Skype en hebben we nog bijgekletst.
’s Avonds heb ik nog eens lekker kunnen genieten van de varkenshaas van gisteren. Ook mijn avond stond in het teken van werken aan school (saai hè).

In deze week heb ik vooral veel moeten werken aan school. Ik kan je vertellen dat is hier nog erger dan in Nederland. De tijd gaat echt heel erg snel! Ik begin alweer aan mijn laatste stageweek en dan kunnen de twee weken echte vakantie beginnen ;).

  • 27 Juni 2016 - 16:05

    Tante Henny:

    Hey marinda toch je blog op maandag altyd leuk om te lezen wij hebben net weef 6kilometer gelopen dus nu rustig gelezen heerlijk toch dat yvonne over een paar daagje komt gezellig tot gauw groetjes en xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 9175

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: