Week 11: Er is een tijd van komen en van gaan.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 11: Er is een tijd van komen en van gaan.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 11: Er is een tijd van komen en van gaan....

Blijf op de hoogte en volg Marinda

16 Oktober 2016 | Curaçao, Curaçao

Blog week 11

11-07-2016
Vandaag gingen Sandy en Mellanie wat dingen bekijken in het westen. Ik koos ervoor om lekker naar Porto Marie te gaan, omdat dit een van mijn favoriete strandjes is. We gingen vandaag al lekker op tijd weg, waardoor ik lekker lang op het strand kon liggen. Ik ging al vroeg (om 4 uur) avondeten en koos dit keer voor een lekkere pannenkoek;). Ik had bedacht dat ik ’s avonds wel een ijsje wilde gaan eten, dus vandaar dat ik zo vroeg al ging avondeten.
Toen ik aan het eten was kwamen Sandy en Mellanie ook al naar het strand. Voor mij wat eerder dan verwacht, maar zij hebben ook nog even gezwommen. Ik kon na het eten dus nog lekker de zee in.
Om half 6 gingen we naar huis om te douchen. Toen we dit allemaal hadden gedaan gingen we naar het terras om lekker wat te drinken en een ijsje te eten. Ik koos voor de brownie sundae die ik al lang eens wilde proberen. Het ijsje was erg lekker ondanks dat hij veel te groot was.

12-07-2016
Vandaag moest ik vroeg opstaan, omdat ik nog een keer naar klein Curacao ging. Onder het motto ‘Yolo’ of ‘niet omdat het moet maar omdat het kan’ had ik namelijk besloten dat ik hier nog eens heen wilde gaan. Ik ging deze keer met de Mermaid naar het onbewoonde eiland toe. Ik ging vandaag alleen, maar vond op de boot gelijk aansluiting bij twee andere meiden. Ik heb de hele dag met Lisa en Joyce doorgebracht. Uiteindelijk werd onze groep steeds groter. Het was echt een geslaagde dag. Ik ging er alleen heen, maar heb vandaag mooi veel andere mensen leren kennen.
Voor de rest heb ik vooral in de zon gelegen en gechillt met de schildpadden;). Om 5 uur was ik weer terug op Curacao en werd ik opgehaald door Sandy en Mellanie. We zijn toen naar huis gegaan om te douchen en daarna gingen we uiteten. We kozen er deze keer voor om te gaan eten bij Hemingway. Ik had van Marly gehoord dat je daar lekker kon eten en daarom wilde ik daar nog graag heen. Ik vond het echt een prachtig restaurant aan het water. Het eten was ook erg lekker!

13-07-2016
Ik was alweer erg vroeg op en besloot om meteen op te staan en op pad te gaan. Eerst ben ik naar Willemstad gereden om nog iets te bekijken in een winkeltje. Daarna ben ik doorgereden naar Vreugdehill. Toen ik deze dingen had geregeld ben ik lekker naar het zwembad bij the Beachhouse gegaan. Hier heb ik lekker gezwommen en in de zon gelegen. Het was heel rustig bij het zwembad. De twee andere personen die er waren bleken op Amnesia te hebben gedraaid. Eén van hen was dj Jean. Om half 12 ben ik terug naar het appartement gereden om Sandy en Mellanie op te halen. We kozen ervoor om naar Mambo beach te gaan, omdat dit lekker dichtbij is. Vandaag was het goed te zien dat de vakantie is begonnen. Het was namelijk heel erg druk op Mambo beach. Toen we thuis kwamen gingen we douchen zorgen dat we klaar waren om te gaan eten. We hebben vandaag voor het laatst gegeten bij pleincafé Wilhelmina. Ik koos deze keer nog een keer voor de ossenhaas. Ik heb erg lekker gegeten. Eenmaal thuis gekomen heb ik mijn koffer snel gepakt, zodat ik vast kon wegen hoe zwaar de koffer zou zijn. Ik kwam tot de conclusie dat hij iets te zwaar zou zijn en ik moest dus nog even kijken wat er weg kon. Maar eerst gingen we stappen bij Cabana beach. Hier was live muziek en dat vond ik erg leuk. Het was een geslaagde avond!

14-07-2016
Ik was vandaag al om 9 uur bij Full speed waar we de auto moeten laten wassen. Het laten wassen van de auto kosten me vandaag weer een uur (zelfs zo vroeg al). Toen ik terugkwam van de wasstraat waren Sandy en Mellanie al aan het inchecken, zodat we plaatsen naast elkaar uit konden zoeken. Toen dit alles was gelukt hebben we onze zwemspullen gepakt en zijn we eerst nog even naar Willemstad gereden, omdat Sandy en Mellanie nog wat laatste souvenirs moesten halen en ik nog wilde kijken voor een trui. Daarna zijn we gaan eten bij Saint Tropez aangezien we twee volle spaarkaarten hadden. Ik had de autoverhuurder een appje gestuurd met de vraag hoelaat we onze auto moesten terugbrengen. Toen we aan het eten waren kreeg ik een appje van de autoverhuurder dat hij de auto morgen pas terugverwachtte. Na wat appjes heen en weer had hij een fout gemaakt. Dit betekende dat ik de auto morgen pas terug hoefde te brengen. We hebben lekker gegeten en zijn daarna naar het zwembad bij the Beachhouse geweest. ’s Avonds werden we opgehaald door Marly om lekker te gaan eten. We kozen er uiteindelijk voor om bij Papagayo te gaan eten. Het is echt heel mooi bij Papagayo en het eten was erg lekker. Het was erg leuk om op de laatste avond ook nog lekker te kunnen kletsen met Marly aangezien die er nog wel even blijft. Toen we thuiskwamen van het eten ben ik mijn koffer zo ver mogelijk gaan inpakken. Alleen de laatste dingen moesten er nog in.

15-07-2016
Aangezien we de auto gisteren niet meer terug konden brengen stond ik vandaag al om 9 uur bij de autoverhuurder. Na de laatste check kregen we onze borg volledig terug. Een wonder volgens de verhuurder aangezien onze auto op nogal een gevaarlijke plek geparkeerd moest worden. Hij was iedere ochtend, als hij naar zijn werk reed, blij dat de auto er nog stond. De verhuurder heeft mij weer terug naar huis gebracht. Daar heb ik eerst nog een foto genomen van het appartementencomplex en daarna ben ik de laatste dingen gaan pakken. Ik heb de laatste spullen ingepakt. Daarna heb ik de keuken en de koelkast leeggeruimd voor zo ver dat al kon. Toen alles klaar was ben ik gaan douchen, heb ik mezelf opgemaakt en daarna heb ik de koffers dicht gedaan. Na een laatste check was het nu wachten op het moment dat de huurbaas zou komen om ons op te halen. Na wat vertraging kwam ze ons ophalen om naar het vliegveld toe te gaan. Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we meteen onze bagage afgeven. We zijn daarna nog even in een souvenirwinkeltje wezen kijken en we hebben nog even wat gedronken. Daarna zijn we naar de douane gegaan. Eenmaal door de douane moesten we naar gate 1. Hier werd het instappen in het vliegtuig heel fijn geregeld. Ze hadden het vliegtuig ingedeeld in vakken en eerst mochten de mensen die achteraan zaten in het vliegtuig instappen enz.
Toen ik in het vliegtuig zat ging ik gelijk checken welke films ik kon gaan kijken. De vlucht ging erg snel. Toen ik voor het eerst keek hoe ver we waren, zaten we al op de helft van de vlucht. Ik besloot toen op mijn blog te gaan typen (alles wat je tot nu toe hebt gelezen over deze week heb ik boven de Atlantische oceaan getypt;).

16-07-2016
Na het typen van mijn blog koos ik ervoor om nog een film te kijken, want slapen zat er helaas niet in voor mij. Uiteindelijk heb ik Bon bini en Bad grandpa gekeken in het vliegtuig. We zijn zonder vertraging geland op Schiphol waar we dan ook om half 7 de grond aantikte. Bijna iedereen zat met zijn telefoon in de aanslag, maar ik vroeg me af waarom. Ik ging er niet vanuit dat we meteen wifi-verbinding zouden hebben, dus had ik mijn telefoon nog in mijn tas zitten. Totdat Mellanie zei dat ze haar internet had aangezet. Het was zo lang geleden dat ik mijn internet aan had staan dat ik daar dus niet eens aan had gedacht :). Eenmaal uit het vliegtuig duurde het nog zeker een uur voordat we uiteindelijk iedereen zagen. Eerst moesten we nog door de douane en daarna moesten we lang wachten op de koffers. Toen we deze eenmaal hadden konden we eindelijk naar de aankomsthal lopen. Toen ik eenmaal door de deur liep zag ik daar niet alleen papa, mama en Joey staan! Ik was verrast door iedereen die er was en vond dat dan ook heel erg leuk! Mandy, Anne, Jamie, tante Janny, tante Henny, Jorgen, Yvonne, Anita, mama, papa en Joey stonden mij allemaal op te wachten toen ik door de deuren kwam. Het was heel fijn om iedereen weer eens echt een knuffel te kunnen geven! Na het leuke weerzien zijn we uiteindelijk weer op huis aangereden. Eenmaal thuis aangekomen bleek ook de tuin versierd te zijn. Ik liep naar binnen en daar zat Richelle op mij te wachten. Mijn familie kwam meteen nog op de koffie. Wat was het een gezellig weerzien. Ik heb toen ik thuiskwam meteen foto’s op een usb stick gezet, zodat iedereen deze kon bekijken op de tv. Mijn familie werd afgelost door vriendinnen. Door al deze visite heb ik het de hele dag vol kunnen houden. Uiteindelijk ging ik, doodmoe maar wel voldaan, rond 10 uur naar bed. Wat had ik er naar uitgekeken om iedereen zo te kunnen knuffelen. Alleen nu ik terug ben, is het net alsof ik helemaal niet weg ben geweest.

17-07-2016
Na een goede nacht werd ik rond 10 uur weer wakker. Wat heb ik lekker geslapen in mijn eigen bed zeg! En doordat ik gister de hele dag op ben gebleven heb ik nu ook geen last van een jetlag. Vandaag stond in het teken van bijkletsen, foto’s laten zien en opruimen.


Op het moment dat ik dit aan het afschrijven ben besef ik me maar al te goed dat ik al weer drie maanden thuis ben. Wat is de tijd op Curaçao snel gegaan. Ik mis het hopi erg!

Dit jaar hoop ik af te studeren en dan sluit ik niet uit dat ik misschien eerst eens een jaar op Curaçao ga werken. Who knows!

Geniet van mijn laatste Curaçao blog!

  • 16 Oktober 2016 - 18:56

    Miranda:

    T was het wachten waard mooi gemaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 1064
Totaal aantal bezoekers 9164

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: