Week 9: Afscheid nemen op stage en Yvonne is er! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 9: Afscheid nemen op stage en Yvonne is er! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 9: Afscheid nemen op stage en Yvonne is er!

Blijf op de hoogte en volg Marinda

08 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

27-06-2016
Vandaag beginnen we aan onze laatste stageweek. Deze staat vooral in het teken van opruimen en vieren. Ook maken wij onze laatste plannen af. Wij hebben nog avi’s afgenomen bij de kinderen die vorige week afwezig waren. Verder zijn wij er vooral om de leerkrachten te ondersteunen in de laatste week. We kunnen niets meer plannen omdat ze het te druk hebben met opruimen. Ook is het hier gebruikelijk dat er nog maar weinig kinderen komen in de laatste week.
Na een ochtendje poetsen gingen we naar huis. Allebei moesten we aan school werken, omdat we het liefst niets of zo min mogelijk willen doen als Yvonne en Mellanie komen.

28-06-2016
Ook vandaag was een dagje van opruimen. Na stage zijn we meteen doorgereden naar Hato. Mellanie kwam vandaag aan en die gingen we dan ook ophalen bij het vliegveld. Toen Mellanie er was zijn we naar het appartement gereden om daar even te kijken en om haar spullen uit te pakken. We zijn wezen eten bij de Buren. Daarna zijn we weer naar huis gegaan om op tijd te gaan slapen. Aangezien Mellanie al lang onderweg was geweest, en er een tijdsverschil is van 6 uur, wilde ze graag op tijd naar bed. Ik moest toch nog aan school werken en dat heb ik dan ook nog gedaan. Ik heb vandaag mijn portfolio opgestuurd voor de laatste feedback.

29-06-2016
Vanmiddag zou het zo ver zijn. Eindelijk kwam mijn jeugddroom in vervulling. Ik ben namelijk wezen zwemmen met dolfijnen bij Sea Aquarium. Na wat instructies konden we het water in. We zaten met zessen in één groep. Wij waren zelf al met een groep van 5 personen en daar is dus nog één iemand bijgeplaatst. Er werd ons verteld dat wij gingen zwemmen met DeeDee (zeg: Didi) en met haar kind Mosa (zeg: Mossa). In het water mochten we trucjes met ze doen. Ook gaven ze ons een kusje voor de foto. Als kind was dit het enige wat ik wilde en deze jeugddroom is dan vandaag eindelijk in vervulling gegaan! We hebben de foto’s aangeschaft en deze komen snel online. Na het zwemmen met de dolfijnen hebben we nog even rondgelopen in het Sea Aquarium. We zijn bij een dolfijnenshow wezen kijken en we zijn in een onderwaterboot geweest. Daar zagen we heel veel vissen, maar ook roggen en citroenhaaien. Daarna ben ik naar huis gegaan om nog wat aan school te werken. Gelukkig was de feedback goed en hoefde ik alleen nog maar de puntjes op de i te zetten. We zijn wezen eten op Mambo beach. Toen we daarvan terug kwamen ben ik nog even verder gaan werken aan school. Uiteindelijk ging ik om één uur naar bed wat betekende dat Yvonne al op Schiphol was om in te checken. Nog even een nachtje slapen en een dag stage en dan kan ik naar Hato om haar op te gaan halen!!

30-06-2016
Vandaag was de dag dan eindelijk aangebroken!!
Op stage heb ik nog de laatste puntjes op de i gezet en daarna heb ik mijn portfolio opgestuurd. Ik hoop dat alles er goed uitziet en dat ik de minor heb gehaald.
Na stage ben ik snel Sandy naar huis wezen brengen, zodat Mellanie niet heel de dag alleen zit. Daarna ben ik naar Hato gereden om Yvonne op te gaan halen. Wat was ik blij om haar weer te zien. Ik heb haar dan ook flink plat geknuffeld ook al was het hartstikke warm ;).
We zijn naar mijn appartement gereden en hebben daar de spullen opgeruimd. Daarna zijn we naar Punda gereden om te winkelen. Ik heb nog een aantal dingetjes gekocht, waaronder een nieuwe broek en een lipstick. Ook nog wat cadeautjes voor thuis, maar dat blijft nog even een verrassing. Na het winkelen heb ik Sandy en Mellanie weggebracht om te gaan eten. Wij zijn daarna terug gereden naar Punda om daar samen te gaan eten. Het was echt superdruk en we konden dan ook niet parkeren. Uiteindelijk hadden we een plekje gevonden. Toen we bij pleincafé Wilhelmina aankwamen was het hier ook heel druk en konden we gelukkig het laatste tafeltje bemachtigen. Uiteindelijk duurde het allemaal erg lang, maar we hebben wel lekker gegeten en bij kunnen kletsen. We zijn Sandy en Mellanie op wezen halen en daarna heb ik snel gedoucht en zijn we ons bedje ingekropen. Samen op één kamer voelt toch weer alsof we bij elkaar gaan logeren, net zoals vroeger :).

01-07-2016
Vandaag was onze laatste stagedag. We hadden ijsjes gehaald, zodat we konden trakteren. De hele dag hebben we in de klassen de laatste schooldag meegevierd. Eigenlijk werd er deze dag niet heel veel op stage gedaan. De kinderen zouden om elf uur uit zijn, maar de eerste taxibus kwam al om kwart over tien. We wilden daarom ook snel de ijsjes uit gaan delen. Ik had er een hard hoofd in dat de ijsjes op tijd bevroren zouden zijn. Mijn gevoel klopte en daarom hebben we de ijsjes maar zo meegegeven. De kinderen kunnen ze nu zelf nog thuis invriezen. Nadat de kinderen weg waren hebben we afscheid genomen van de leerkrachten. Met een mooie referentie en een rugzak vol ervaringen zijn we vandaag voor het laatst naar huis gereden vanaf stage. We waren mooi op tijd thuis en zijn naar het lunchen doorgereden naar de Curaçao likeur fabriek. Daar zouden we likeuren kunnen proeven en kunnen zien hoe deze gemaakt worden. De likeur fabriek viel ons tegen. In werkelijkheid werd je namelijk meteen doorgestuurd naar de shop. Daar kon je wat proeven en eventueel dus kopen. We stonden snel weer buiten en zijn toen lekker doorgereden naar Mambo beach. Daar hebben we heerlijk een middagje genoten van de zee. We hebben in de avond lekker met zijn allen gegeten bij pleincafé Wilhelmina. Erg lekker! Daarna zijn Yvonne en ik naar de Full moon party geweest op Kokomo beach. Wauw dat geweldige feest ga ik toch wel missen hoor!
Op de weg naar huis besloten we om nog even langs het appartement van Marly te rijden, zodat Yvonne deze ook kon zien. Daarna zijn we nog even naar mijn stageschool (midden in de nacht) gereden, zodat Yvonne kon zien waar deze was en hoe de school eruitzag. Na ons autoritje zijn we naar huis gereden om lekker ons bedje in te kruipen en te gaan slapen.

02-07-2016
Ook vandaag hadden we weer van alles op de planning staan. Yvonne en ik zijn samen naar Saint Tropez gelopen waar we heerlijk een ochtendje bij het zwembad hebben genoten. Om één uur werden we opgehaald door Marly en Pim om naar de blauwe kamer te gaan kijken. We kozen ervoor om met kano’s naar de blauwe kamer te gaan kijken. De blauwe kamer is een grot die aan het einde van de middag heel mooi blauw verlicht wordt. Het kanoën was echt een geweldig idee. Op de heenweg waren we een hopeloos, maar komisch duo. Wat hebben we een lol gehad in het kanoën en uiteindelijk kwamen we aan bij de boei waar we de kano aan moesten leggen. We hebben heerlijk een tijdje gezwommen rondom de kano en in de blauwe kamer. Uiteindelijk besloten we om weer heel charmant (uhum) in de kano’s te klimmen. Op de terugweg gingen we tegen de stroming in, maar wonder boven wonder waren wij daar veel beter in. Na het kanoën zijn we thuis afgezet. Het was wel al laat en wij moesten nog gaan eten. Uiteindelijk zijn we samen lekker wezen eten bij de Buren. Na een lange dag besloten we om lekker ons bedje in te duiken.

03-07-2016
Vandaag stond er een heerlijk dagje naar het kleine paradijs op de planning, ook wel klein Curaçao genoemd. We moesten al vroeg (6.40) aanwezig zijn bij Jan Sofat. We hadden de trip gereserveerd bij Miss Ann en werden daar ontvangen. Bij de ontvangst zagen we dat Marly en Pim ook vandaag gingen met Miss Ann. Het was echt toevallig dat zij ook gingen, want Marly had eigenlijk ergens anders gereserveerd. Als één van de eerste konden we de boot op. We zijn lekker boven gaan zitten. Er was ons verteld dat er veel mensen ziek worden op de heenweg. Dit was niet gelogen. Gelukkig hebben wij het er met zijn vieren nog goed van afgebracht. Ik vond het varen zelfs heel erg leuk zo op de woeste oceaan. Na een anderhalf uur varen zagen we Klein Curaçao. Volgens de kapitein was het lang geleden dat de zee zo woest was geweest. We gaven onze spullen aan het personeel en kozen er zelf voor om naar het eiland te zwemmen. Klein Curaçao is echt prachtig! Het water is echt heel erg blauw. We hebben de perfecte dag uitgekozen, want het was heel erg zonnig. Eenmaal aangekomen op het eiland konden we meteen gaan ontbijten. Dit was erg goed geregeld, net zoals het drinken. Na het ontbijten zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen. We hebben daar scheepswrakken en de oude vuurtoren gezien. Toen we alles hadden gezien zijn we teruggelopen naar onze strandbedjes. We kozen ervoor om even wat te drinken en daarna op zoek te gaan naar de schildpadden. Na een minuut of 10 snorkelen hadden Yvonne en ik samen een grote schildpad gevonden. Wat was het gaaf om zo met de schildpad mee te kunnen zwemmen. Na het zwemmen met de schildpadden was er nog veel tijd over om lekker te zonnen en wat foto’s te maken. Ook hebben we nog lekker gegeten op het eiland. Ik heb voornamelijk fruitsalade op van het ontbijt, want zo veel verschillende soorten fruit heb ik toch wel gemist;).
Na het eten was het tijd om nog meer te zonnen. Helaas komt aan al het mooie een einde. Om vier uur gingen we weer terug naar de boot. Ook nu waren we weer als eerste op de boot en daarom konden we een plekje uitzoeken voor op het dek. De terugreis was een stuk aangenamer dan de heenreis en niemand werd nu gelukkig ziek. Op de terugweg werd er zelfs een drankje aangeboden;).
Eenmaal aangekomen op het vast land spraken we af om met zijn vieren te gaan eten bij Pirate Bay.
Yvonne en ik zijn gaan douchen en werden daarna opgehaald. We hadden geluk, want er was nog plaats bij de zee. Het was een prachtig restaurant op het strand waar ook nog eens livemuziek was. Wat hebben we heerlijk gegeten! Na het eten zijn Marly en Pim nog even mee naar ons appartement gegaan, zodat we de foto’s en filmpjes van vandaag op de computer konden zetten.

  • 08 Juli 2016 - 05:44

    Tante Henny:

    Wouw wat heb je weer een mooie week beleefd maar die dolfijnen was toch wek het toppunt ben blij dat ik je volgende week weer zie het is mooi geweest ha ha groetjes nog een fijne week goed afsluiten daar tante henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 9166

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: