Week 7: Er komt bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 7: Er komt bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 7: Er komt bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Marinda

20 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

13-06-2016
Ik geloof niet dat ik ooit zo makkelijk uit bed kon dan ik op deze maandag kon. Ik had namelijk een appje gekregen van Yvonne die zei dat ze ging boeken! Ik vind het leuk dat ik aan haar kan laten zien waar ik 2,5 maand heb geleefd. Ik heb dan ook meteen de huisbaas geappt of ze in ons appartement kon verblijven. Het antwoord moest even op zich wachten, want ik moest naar stage en daar is geen wifi. Eenmaal aangekomen op stage hebben we de hele dag gelezen met de kinderen. Ze maken sprongen en daar ben ik erg blij mee. Volgende week willen we de AVI toetsen afnemen en kijken of er kinderen zijn die een volgend AVI-niveau hebben behaald. Na stage zijn we naar de supermarkt geweest omdat we nog wel wat boodschappen nodig hadden. Daarna zijn we snel naar huis gereden om het antwoord van de huisbaas te bekijken. Yvonne kon gewoon bij ons in het appartement verblijven! Mijn ‘partner in crime’ komt deze kant op en dat kan alleen maar super leuk worden!!

14-06-2016
Vandaag weer een dagje stage. Dit keer had ik skypen met groep 7/8 van de Beemd op het programma staan. Wat was het leuk om alle kinderen uit mijn oude stageklas weer eens te zien en wat vonden de kinderen hier het leuk. Ze vonden het vooral heel moeilijk te beseffen dat alle kinderen in de klas een eigen tablet hadden waar de boeken opstonden. Alleen ze vonden wel dat de kinderen in Nederland te lang naar school moesten:).
Na stage zijn we naar huis gegaan. We zouden nog Willemstad in gaan, maar dat liep uiteindelijk wat anders. Ik heb een tripje naar Klein Curaçao gepland voor als Yvonne langs komt. Ik ben ook het zwemmen met dolfijnen voor Yvonne wezen reserveren. ’s Avonds ben ik nog met Marly en Kelly wezen stappen in the Alleys. Een erg leuke avond, maar ik ben toch een beetje op tijd naar huis gegaan omdat ik morgen toch weer stage heb.

15-06-2016
De server is opgehaald door de ict’er van de stichting, omdat het internet het weer niet deed. Nou hadden we vandaag de computers sowieso niet nodig, want op woensdag werken we aan het project over Nederland. Vandaag hebben we de woordspin aan de kinderen laten zien. Vorige week hebben zij deze gemaakt, maar wij hadden er ook nog plaatjes bij uitgezocht. De kinderen vonden het allemaal heel mooi. We hebben de woordspin nog eens goed besproken en zijn daarna verder gegaan met het knutselen van een molen. Na een uitleg over wat een molen doet en hoe een molen eruitziet zijn de kinderen begonnen met het knutselen van de molen. Ze mochten zelf kiezen wat voor molen ze gingen maken en met welke materialen ze dat gingen doen. Na stage zijn we naar Willemstad gereden om wat cadeautjes te halen voor thuis. Voordat we gingen shoppen zijn we eerst wezen lunchen bij de van Buren. Daarna zijn we gaan shoppen, maar ben ik helaas nog niet geslaagd. Een mooie reden om nog eens een dagje te gaan shoppen dacht ik zo!

16-06-2016
Vandaag was niet een hele bijzondere dag. Op stage zijn we verder gegaan met het leren van de tafels en het metriek stelsel. Na schooltijd zijn we nog even doorgereden naar Vreugdehill om nog wat boodschappen te halen. Toen we thuis kwamen wilde we aan school gaan werken en spraken we af om na het eten nog een ijsje te gaan eten op het terras. Ineens dacht ik er weer aan dat we naar Blue Bay zouden gaan, dus dat ijsje lieten we even schieten.
We zijn dus naar Blue Bay gegaan, omdat daar een avondbioscoop was op het strand. We lagen heerlijk om ons strandbedje te kijken naar de film Selma. Echt een aanrader hoor! Een goede film, een lekker bedje en het strand, wat wil een mens nog meer…..

17-06-2016
Vandaag was ook geen bijzondere dag. Na een dagje werken op stage gingen we naar huis. Ik heb de hele middag niet echt veel gedaan. ’s Avonds zou ik aan school gaan werken, maar Sandy en ik bleven maar aan het kletsen. Daarom heb ik mezelf opgesloten op mijn slaapkamer, zodat we allebei echt even aan het werk gingen. Na even werken ben ik terug naar de kamer gegaan, heb een drankje gepakt, en ben ik lekker op de bank gaan zitten. We gingen vroeg naar bed, omdat we er morgen weer vroeg uit moeten.

18-06-2016
Vandaag gingen we al vroeg op bed. We hadden afgesproken om samen met Lieke en Renee de Christoffelberg te gaan beklimmen. Rond 6 uur gingen wij richting Renee en Lieke om ze op te halen. We gingen vroeg, omdat we dan niet in de volle zon hoefde te wandelen. Eenmaal aangekomen bij het Christoffelpark bleek dat deze pas om half 8 open zou gaan. We hebben toen nog even een half uurtje moeten wachten. Om half 8 ging de poort open en konden we ons kaartje gaan halen en daarna konden we naar de berg toerijden. Ik ben met de auto naar de parkeerplek op de berg gereden en vanaf daar gingen we wandelen naar de top. Ik was van tevoren bang dat ik de hoogte eng zou gaan vinden, maar toen ik aan het wandelen (lees: klimmen) was bleek het toch wel mee te vallen. Na 1,5 uur stonden we boven aan de top te genieten van het uitzicht. De berg is ong. 375 meter hoog en het uitzicht boven op de top is prachtig. Er zijn wat foto’s gemaakt, dus die zullen jullie nog wel zien. Ik vond het al met al reuze mee vallen en heb echt genoten van het uitzicht. Toen we begonnen aan de daling sloeg de schrik ineens toch toe. Ik zag de diepte veel beter en dit kwam mijn benen niet echt te goede. Nou ben ik al iemand die nog weleens wil struikelen over bijvoorbeeld een stoeptegel die te hoog ligt, maar nu moest ik met trillende benen van een berg af zien te komen. Ik keek telkens goed waar ik mijn voeten wilde neerzetten en ging over elke stap goed nadenken. Toen ik eenmaal beneden was had ik knallende koppijn, maar was ik wel trots op mezelf. Het was het echt waard en de volgende keer dat ik in de Efteling ben denk ik dat ik ook maar eens die Python in ga stappen. Na een sportieve ochtend zijn we even wezen strandhoppen. We zijn bij playa Kalki geweest om even te kijken en wat foto’s te maken en daarna zijn we naar playa Forti wezen kijken. Uiteindelijk zijn we doorgereden naar playa Lagun waar we de rest van onze middag hebben doorgebracht. Toen we naar huis gingen had ik nog steeds verschrikkelijke hoofdpijn. Ik besloot om niet te gaan stappen en op tijd naar bed te gaan.

19-06-2016
Gelukkig voelde ik me een stuk beter toen ik vandaag opstond. De hoofdpijn was weg en de spierpijn viel voor 100% mee. ’s Ochtends heb ik even geskypet met thuis om papa een fijne vaderdag te wensen. Ook voor hem heb ik een verrassing geregeld en ook hij weet nog van niks.
Na het skypen heb ik nog even voor school zitten werken. Na een rustige ochtend zijn we nog naar Saint-Tropez gegaan om lekker te zonnen en te zwemmen. Na het eten hebben we ook nog even aan school gewerkt en een film gekeken. Komende week moet ik ook echt even flink aan de bak voor school, zodat ik volgende week echt klaar ben.

Aankomende week gaan we de kinderen toetsen om te kijken of ze vooruit zijn gegaan. We hebben ook nog een feestje van een leerkracht die met pensioen gaat en we gaan met de hele school naar de bioscoop! Kortom een week waarin ons weer van alles te gebeuren staat.

  • 20 Juni 2016 - 15:13

    Tante Henny:

    Hey Marinda ik miste je blog vanmorgen op bed dat lees ik altyd heteerste op bed ha ha leuk dat je vriendin nog langs komt gezellig nu ben ik weer op de hoogte groetjes en tot over 4weken xxxx

  • 20 Juni 2016 - 21:50

    Nicol:

    Wat klinkt het allemaal leuk Marinda! Een hele bijzondere ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 9178

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: