Week 10: Genieten met hoofdletter G! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 10: Genieten met hoofdletter G! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 10: Genieten met hoofdletter G!

Blijf op de hoogte en volg Marinda

11 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

04-07-2016
Vandaag hebben we eerst uitgeslapen en later zouden we naar het westen gaan om daar wat dingen te bekijken. Uiteindelijk zijn Yvonne en ik dit ook samen gaan doen. Eerst zijn we even gestopt in Punda om een nieuwe zonnebril te kopen voor Yvonne. We hebben vandaag veel bekeken. We zijn gestart bij het westpunt en daarna naar Playa Grandi gegaan. Ook bij Playa Grandi konden we zwemmen met de schildpadden, maar dit was minder mooi dan op klein Curaçao. We zijn daarom ook doorgereden naar Porto Marie wat één van de mooiste stranden moest zijn. Hier was ook niets aan gelogen, want wat was het een prachtig strand. We hebben daar lekker in de zon gelegen om te relaxen. Op de terugweg zouden we ook nog even naar de zoutpannen bij Jan Kok gaan kijken of we flamingo’s konden spotten. Ook dat is ons nog gelukt! Toen zijn we teruggegaan richting Mambo beach om Sandy en Mellanie op te halen. Onderweg zijn we gestopt bij een souvenirwinkeltje langs de weg. Hier heb ik nog een aankoop kunnen doen:).
We waren op tijd aangereden en reden dan ook rustig door naar Mambo beach, totdat ik de verkeerde afslag nam. In Nederland gebeurt dat me regelmatig, maar hier ging het me juist heel goed af. Gelukkig komen we hier, zolang ik de borden punda of otrobanda aan houdt, altijd weer uit op bestemming. Uiteindelijk waren we wat laat op Mambo beach. We zijn gelijk naar huis gereden om daar allemaal te douchen en te gaan eten. Het leek ons een leuk idee om dit keer wat te gaan eten voor de handelskade bij de pontjesbrug. Helaas bleek de kaart ons niet erg te bevallen en daarom zijn we na een drankje toch maar naar pleincafé Wilhelmina gegaan. Daarna zijn we vroeg ons bed ingedoken, omdat we er morgen weer vroeg uit moesten.

05-07-2016
Vandaag stond voor Yvonne het zwemmen met de dolfijnen op het programma. Al om 8 uur moesten we aanwezig zijn. Ik ben mee wezen kijken en heb zoveel mooie foto’s gemaakt dat ik zeker weet dat Edwin Smulders nog wel wat van me zou kunnen leren;). Na het zwemmen met de dolfijnen, wat Yvonne ook geweldig vond, zijn we nog wat andere dingen gaan bekijken in het Sea Aquarium. Zo zijn we in de onderzeeër geweest waarin we oa citroenhaaien en roggen zagen. Ook zijn we nog naar de dolfijnenshow wezen kijken. Toen we hadden gezien wat we wilde zien zijn we naar huis gereden om Sandy en Mellanie op te halen voor een middagje zon, strand en zee bij Blue Bay. Wat blijft dit toch ook een prachtig strand. Na een hele relaxte middag reden we weer op tijd richting het huisje. We gingen allemaal douchen om daarna te gaan eten. Yvonne en ik zijn nu samen tapas wezen eten bij de Kleine Wereld. Wat was de tapas lekker, maar wat waren de porties groot. We hebben wel heerlijk genoten. Toen we thuiskwamen zijn we snel naar bed gegaan, want ook morgen moet ik er weer vroeg uit.

06-07-2016
Ik moest alweer vroeg uit de veren om Mellanie en Sandy af te zetten voor hun trip naar klein Curaçao. Daarna ben ik nog even op bed gaan liggen en heb ik ook nog even geslapen. Om tien uur gingen Yvonne en ik samen op pad. We zijn eerst wezen ontbijten bij de Albert Heijn. Daarna zijn we op zoek gegaan naar het uitzichtpunt bij de Santa Martha baai. Yvonne had hier van gehoord en wilde dit graag zien. Uiteindelijk hebben we het gevonden en hebben we er ook even wat foto’s van gemaakt, want wat was het uitzicht mooi!
Daarna zijn we doorgereden naar de grote en kleine knip. Ook deze stranden wilde we nog graag zien. We besloten om te gaan liggen bij Cas Abou.
Onderweg kwamen we ook nog even langs Playa Jeremi. Ook hier had ik veel over gehoord, dus we zijn even wezen kijken hoe dit strand eruitzag. De stranden in het westen zijn echt wel mooier!
Uiteindelijk zijn we dan toch doorgereden naar Cas Abao waar we heerlijk de middag hebben doorgebracht in de zon. We gingen wat vroeger naar huis, zodat we konden douchen voordat we Mellanie en Sandy op gingen halen. Na het douchen gingen we dit dan ook gelijk doen. We hebben ze thuis afgezet. Yvonne en ik zijn nog een keer wezen eten bij The Pirate Bay. Wat is dit toch een prachtige plek om te eten, zo lekker op het strand dichtbij de zee. We zouden ’s avonds naar Cabana gaan, maar Yvonne was niet lekker dus zijn we thuisgebleven en op tijd naar bed gegaan.

07-07-2016
Vandaag waren we alweer lekker vroeg op en konden we dan ook mooi op tijd naar het strand. We zijn afgezet op Kokomo beach. Weer een dagje strand, maar weer een strand die voor Yvonne nog nieuw was. Dit was echt een hele relaxte dag. We hebben vanaf 10 uur tot 18 uur liggen zonnen en gezwommen. Ook hebben we nog lekker geluncht en gedineerd op Kokomo Beach. Op het strand kreeg ik ook een mailtje van school met goed nieuws daarin. Ik heb hier niet alleen vakantie gevierd, maar ondertussen ook mijn minor behaald!!!
Na een dagje zon, zee en strand zijn we weer opgehaald en hebben we ons klaargemaakt voor
’s avonds. We gingen naar de escaperoom om de tugboat kamer te gaan spelen. We kwamen lastig uit de startblokken waardoor ik niet dacht dat we het nog zouden halen. Uiteindelijk hadden we nog 11.47 minuten over. Het was echt leuk om de escaperoom te spelen! Hierna zijn Yvonne en ik nog naar Punda gereden om daar nog even een cocktail te drinken, omdat het voor Yvonne alweer de laatste avond is en omdat ik mijn minor heb gehaald!!

08-07-2016
Vandaag is helaas alweer de laatste dag van Yvonne. De tijd gaat zo snel en al helemaal als er bezoek is. We kozen ervoor om lekker een ochtendje te gaan relaxen bij het zwembad van Saint-Tropez. We gingen al lekker vroeg naar het zwembad en begonnen de dag met een heerlijke smoothie. Om een uur of half 12 heb ik ook Sandy en Mellanie even opgehaald en zijn we allemaal naar Saint-Tropez gegaan. Yvonne en ik hebben daar ook geluncht. Rond twee uur gingen we weer terug naar het appartement om te laatste dingetjes in te pakken en de bikini nog te laten drogen. Op ons gemakje hebben we de laatste dingen ingepakt. Er zijn ook al best wel wat kleren van mij mee gegaan, zodat mijn koffer straks hopelijk niet te zwaar is met al die souvenirtjes die nog mee moeten.
Uiteindelijk was het helaas tijd om naar Hato te gaan. Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we meteen de koffer wegbrengen en daarna nog even wat eten samen. Gelukkig konden we nog lang samen wachten, want anders is drie uur toch wel heel lang. Uiteindelijk was het dan toch tijd om door de douane te gaan. Aan al het leuke komt een einde en zo ook aan de tijd dat Yvonne hier was. Ik ben zo blij dat ze langs is geweest en heb haar al het moois van het eiland laten zien. Over een weekje ben ik weer thuis en dan zie ik gelukkig iedereen weer eens. Op weg naar huis ben ik nog even naar de Albert Heijn geweest om nog wat boodschappen te halen. ’s Avonds hebben we met zijn drieën de film

09-07-2016
Vandaag gingen we nog naar Willemstad om nu echt de laatste souvenirtjes te halen. Iets wat ik wilde kopen was helaas op en zou die dag wel nog binnen komen. We spraken af met de winkeleigenaar dat ik om half 4 zou komen en dat hij het dan zou achterhouden. Ondertussen gingen we lekker zonnen en zwemmen op Mambo beach. Ik ben begonnen aan een nieuw van Suzanne Vermeer. Het is moeilijk om dit boek weg te leggen en ik weet zeker dat het boek morgen al uit is ;). Uiteindelijk reed ik dan weer terug naar de winkel waar ik eerst nog moest wachten, omdat het nog steeds niet binnen was. Na even wachten kwam het dan eindelijk binnen. Ik heb het meegenomen en toen ben ik weer naar Mambo beach gereden. Daar heb ik alleen nog even gedronken en daarna zijn we terug naar het appartement gegaan. We hebben thuis wat gegeten. De laatste restjes uit de diepvries worden in het komend weekend zo goed als opgemaakt. Goed excuus om volgende week alleen nog maar uiteten te gaan. Rond 9 uur zijn we voor de laatste keer naar Zanzibar gegaan. Daar was het, zoals verwacht ivm Amnesia, wat rustiger maar nog steeds heel erg gezellig. De strandfeestjes op Zanzibar zal ik zeker gaan missen!

10-07-2016
Gisteravond had ik een nieuw (gratis!) zwembad ontdekt. Ideaal, want zo kan ik al lekker vroeg op en daarna kan ik Mellanie en Sandy alsnog ophalen. Ik vertrok vandaag dan ook om half 10 richting het zwembad van The Beachhouse. Hier heb ik lekker het boek van gister uitgelezen. Boeken van Suzanne Vermeer vind ik echt een aanrader!
Om half 12 ben ik naar het appartement gereden, omdat ik verwachte dat Sandy en Mellanie wel ongeveer weg zouden willen. Ik moest nog even iets bestellen en dat moest vandaag gebeuren. Dit heb ik dus meteen even gedaan en daarna zijn we met zijn drieën teruggegaan naar het zwembad. Hier hebben we de rest van de middag heerlijk in de zon doorgebracht. We gingen redelijk op tijd naar huis, zodat we nog de verlenging van de Ek finale konden kijken. Na de wedstrijd hebben we voor de laatste keer ons avondeten gemaakt (we willen nu alleen nog uiteten gaan). Daarna ben ik begonnen aan een nieuw boek van Suzanne Vermeer. We zouden ’s avonds nog gaan stappen bij Wet & Wild, maar dit hebben we uiteindelijk toch niet meer gedaan.

  • 11 Juli 2016 - 06:30

    Lplltante Hennny:

    Nou nou wat een strabdleven heb je toch zal volgende week wel anders worden maar zal blij zijn dat je weerterug bent het is mooi gewrest maar je hebt zat te vertellen denk ik nog een fijne gezellige week daat tot gauw groetjes van mij en one pietje xx

  • 11 Juli 2016 - 08:30

    Elma:

    Dag Marinda,

    Wat een ongelooflijke ervaringen doe je daar op!
    Dat neem je voor je verdere leven mee!
    Gaaf hoor! Wat een lef!
    Geniet nog van de laatste dagen, want ik begrijp dat je ergens deze week weer terug komt?

    Heel veel groetjes!

    Juf Elma

  • 11 Juli 2016 - 08:55

    Jannyheymans:

    Hey marinda wat heb je het weer geweldig gehad .zou bijna jaloers worden. Maar het zit er weer bijna op je avontuur wat zul jij genoten hebben tot zaterdag dan komen we gauw een bakkie doen

  • 11 Juli 2016 - 09:50

    Diana:

    Hoi Marinda,

    Hier ook een berichtje van je buurtjes.
    Ik vind het erg leuk om al je verhalen te lezen. Het voelt bijna alsof ook wij een beetje op Curaçao zijn.
    En ook wij vinden het fijn dat je volgende week weer thuis komt.
    Je mag best een beetje zon meenemen hier naar toe, dat kunnen we best gebruiken hier in Nederland.

    heel veel groetjes van ons
    En een dikke knuffel van Ruben

  • 11 Juli 2016 - 19:03

    Miekr.:

    Nog effe genieten en dan weer terug naar Nexerland.Goede reis alvast en tot in mirrooi.groetjes adje en mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 9183

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: