Week 5: De tijd vliegt! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu Week 5: De tijd vliegt! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marinda - WaarBenJij.nu

Week 5: De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Marinda

06 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

30-05-2016
Vandaag kwamen we op stage aan en wordt ons medegedeeld dat de server de hele dag niet aan gezet mocht worden. In het weekend was er een virus binnengekomen bij het RKCS en deze was verspreid over alle scholen. Onze directrice zet het internet ieder weekend uit, maar toch moest de router eerst gecheckt worden. Nu zijn we hier wel aan gewend en hebben we dus altijd materialen achter de hand. We hebben gelezen met de kinderen. Ook ben ik nog naar de directrice gegaan voor een boek over de inrichting van het onderwijs op Curaçao. Uiteindelijk kreeg ik van haar het wetboek over het onderwijs mee. Wat jullie misschien niet weten is dat ik voordat ik aan de pabo begon twijfelde tussen een studie rechten en de pabo. Nu ik dit wetboek zag heb ik geen spijt van de keuze die ik gemaakt heb;).
Toen we thuis kwamen heb ik even geluncht en ben ik daarna even op bed gaan liggen, omdat ik al een paar dagen wat last heb van hoofdpijn. Na het avondeten heb ik nog aan school gewerkt. Wij hebben ons zelf beloond door naar het terras te rijden voor een drankje en een ijsje.

31-05-2015
Ook vandaag hebben we met de kinderen gelezen. Met de laatste twee groepjes konden we de verwerking wel op de computer doen. We merken dat de kinderen dit zo enorm leuk vinden dat ze ook graag met ons meegaan. Ook vandaag kreeg ik weer een aantal keer de vraag van andere kinderen of ze ook een keer mogen. Natuurlijk vind ik het leuk om te zien dat we echt wat teweeg brengen op de school! Na stage zijn we naar huis gereden en hebben we lekker geluncht. Ik ben toen even alleen naar wat winkeltjes geweest, omdat ik zin had om te shoppen. Zo ben ik ook bij Goisco geweest. Dit was echt een ENORME supermarkt! In deze winkel hadden ze echt van alles. Ook heb ik nog wat kledingwinkeltjes gehad en een DA waar een Rituals afdeling in zat. Nee, ik heb deze keer niets gekocht maar ik durf niet te beloven dat ik dat ga volhouden tot het einde van mijn periode hier op het mooie Curaçao. Ook deze avond heb ik nog even aan school gewerkt. Ik probeer het op te delen en iedere keer een beetje te doen, zodat het allemaal af is voor mijn vakantie hier begint.

01-06-2016
Vandaag zouden we weer aan ons project gaan werken. Het ging nu nog beter dan de vorige keren. We merken aan de kinderen dat ze steeds beter begrijpen wat wij bedoelen en het wordt ook steeds minder handen- en voetenwerk. We hebben het met de kinderen gehad over typisch Nederlandse dingen en hierover hebben we samen een woordspin gemaakt. Telkens zochten we de woorden ook op, zodat de kinderen er afbeeldingen van konden bekijken. Na een dagje stage zijn we op zoek gegaan naar een verkooppunt voor voetbalkaartjes. Ik had namelijk gisteren gezien dat er een wedstrijd zou zijn van het Curaçaose elftal en wilde hier graag naar toe. Uiteindelijk vonden we de benzinepomp waar ik voor 15 euro een kaartje kocht voor twee voetbalwedstrijden. Toen we in de buurt van het stadion kwamen was er een weg afgezet. Uiteindelijk kwamen we toch bij een parkeerplaats uit en konden we de wedstrijd gaan bezoeken. Wij vroegen waar we naar binnen moesten gaan, omdat we kaartjes hadden voor een bepaald vak. De beveiliging kon ons dat niet vertellen, dus heeft ons maar in dat vak binnen gelaten. De tribunes zaten toch niet vol, dus dat maakte ook niet zo veel uit. Het was echt een leuke ervaring, maar om nou te zeggen dat het voetbal van een hoog kwaliteit is…
Het schijnt ook zo te zijn dat Curaçao bijna nooit wint, maar vandaag wonnen ze met 5-2! Een geslaagde avond en volgende week dinsdag gaan we dus nog een keertje kijken!

02-06-2016
Ook vandaag gingen we weer op tijd naar stage toe. We hebben vandaag gewerkt met de tafels en het metriek stelsel. Ook hebben we vandaag de woordspin afgemaakt. Nu met de afbeeldingen erbij krijgt het voor de kinderen nog meer betekenis. Ook zijn we door de directrice uitgenodigd bij het afscheidsfeest voor de laatste groep. We gaan met alle leerlingen naar de bioscoop en wij mogen ook mee! Hartstikke leuk! Het was vandaag weer heel lekker weer, dus we besloten om snel te gaan lunchen en daarna naar het strand te gaan. We hebben heerlijk een middagje op Mambo Beach gelegen. We wisten dat de dag zou komen en vandaag was het dan zo ver. Loop je in je bikini de zee in en dan hoor je het. Hé juf!
Een kind van onze stageschool was blijkbaar ook op Mambo Beach, maar de schaamte was zo weer weg toen hij ons vol trots aan keek en tegen zijn zusje over ons begon te praten. Na een aantal uurtjes gingen we naar huis om te gaan koken.

03-06-2016
Alweer het laatste dagje voordat we weekend hebben. De tijd vliegt voorbij en het is net alsof ik op vakantie woon!
We zouden beginnen met de begeleiding. Toen we naar de klas liepen waren er helemaal geen kinderen meer op school. Ze hadden besloten om de maandopening te verplaatsen naar vandaag, maar waren vergeten ons in te lichten. We konden ook niet meer de kerk inlopen, dus heb ik vast een nieuw weekrooster gemaakt voor aankomende week. Aankomende week beginnen de RKCS toetsen, dus dan is alles weer anders. Ik heb een rooster gemaakt, zodat er in ieder geval begeleiding plaats kan gaan vinden. Na stage zijn we doorgereden naar de Albert Heijn om wat kleine boodschappen te doen en een kaartje weg te sturen. We namen ook iets lekkers mee voor de lunch. Na het lunchen gingen we naar Vreugdehill voor onze grote boodschappen. Na het avondeten even relaxen en ons klaarmaken voor een avondje Full Moon Party op Kokomo Beach. De Full Moon Party’s zijn een van de bekendste feesten op het eiland en dat is niet voor niets. Wat was het leuk en wat was de muziek goed!:) Toen we thuiskwamen kon ik meteen appen met iedereen in Nederland aangezien ik hier om 5 uur mijn bed in ging en het dan in Nederland 11 uur is.

04-06-2016
Om 5 uur je bed in en om 8 uur wakker worden van blaffende honden.. Klinkt niet fijn hè? Ik kan je vertellen dat het dat ook niet is. Na 3 uurtjes slaap kon ik niet meer slapen en daarom ben ik maar aan school gaan werken. Tegen 12 uur reden we weer naar een nieuw strandje. We zijn een dagje op Bluebay geweest. Ook dit strand was weer prachtig. Toen we van ons bedje afkwamen om te gaan lunchen zagen we dat daar het Curaçaose elftal ook zat, ze hebben daar een persfoto gemaakt. Na het eten ben ik naar Patrick Kluivert gelopen om toch even om een foto te vragen. Ik wist dat ik er spijt van zou krijgen als ik het niet zou gaan vragen, dus ik heb toch maar even de stoute schoenen (slippers) aangetrokken. Hij vond het helemaal niet erg en ik heb zelfs nog even met hem gesproken over de wedstrijd. De rest van de dag hebben we nog liggen chillen en de zon en ben ik weer bruiner geworden. Het is haast niet meer te geloven dat ik zo wit was….
’s Avonds zijn we naar Zanzibar geweest, maar dat was helaas niet zo veel aan vandaag. We reden naar Wet en Wild om te kijken of daar wat te doen was, maar daar was helemaal niemand. Uiteindelijk zijn we toen naar huis gegaan en ben ik rond half 11 naar bed gegaan.

05-06-2016
Wederom werd ik wakker van die blaffende honden. Het is zo vervelend dat ik onze eigen hond (Jenti) hier met de dag meer ga waarderen (Jenti blaft nooit, ik weet niet eens of hij het kan)..
Na een ochtendje relaxen gingen we naar Saint Tropez Ocean Club om nog meer te relaxen.
Een heerlijk dagje zwembad blijft toch ook heel erg lekker. Ik had ook afgesproken met Marly, dus ook zij kwam naar het zwembad. Het was een erg relaxte en zonnige dag!
s Avonds hebben we lekker soep gegeten en daarna nog wat watermeloen. Uiteraard heb ik nog even gewerkt aan mijn blog om vervolgens een beetje op tijd naar bed te gaan.

Het is ongelofelijk, maar wat gaat de tijd hard. De helft zit er al bijna op. Het voelt hier echt alsof ik op vakantie woon!!

Een tip: kijk ook eens bij de foto’s als je deze nog niet hebt gezien.

Ayo!

  • 06 Juni 2016 - 06:22

    Tante Henny:

    Hey Marinda weer een mooi weekje gehad ja nu al weer op de helft leuk wat z je als je terugbent druk krygen met vertellen en iedereen weer even gaan zien JORGEN woont al in zijn nieuwe huisje ben er trots op hoe hij alles doet nog veel werk en plezier daar en we blijven op de hoogte van elkaar groetjes en xxxxxx van ome pietjeen mij

  • 06 Juni 2016 - 09:45

    Tante Janny:

    Hey marinda ja ik hoef niet te vragen hoe het daar is want dat zie ik wel en dan is het al bijna op de helft nou leer die kindjes daar maar eens veel goed .Maar daar ben ik met jou niet bang voor.diano weer weer heel graag een keertje Skype zei die laatst .groetjes van ons

  • 06 Juni 2016 - 15:51

    Antoinette:

    Fijn dat het zo goed gaat geniet er maar van grtj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Bon bini!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 9189

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Curaçao

Landen bezocht: